Verzekeren

Oooeps! Daar ging jouw fiets zo tegen die auto aan. Een dikke kras en een boze autobestuurder. Wat moet je dan doen? Of een betere vraag: is dit verzekerd? Voor de eerste vraag: bel ons! Voor de tweede vraag: dat gaan we direct voor je bekijken. Door goed verzekerd te zijn dekt u zich tegen onverwachte risico’s. Het is wel van belang juist verzekerd te zijn. Je wilt natuurlijk niet oververzekerd, maar zeker ook niet onderverzekerd zijn. Wij helpen je hier graag bij. Wij zoeken de juiste verzekering of het juiste pakket dat het beste bij jou past.

Advies bij verzekeren

Advies bij verzekeren

Wij helpen je graag bij het afsluiten van een passende verzekering. Of het nu gaat om een autoverzekering, een reisverzekering of een zakelijke verzekering, je kan hiervoor bij ons terecht! Sinds 2017 hanteren wij voor onze verzekeringsactiviteiten de naam NVO Verzekeringen. Lees hier meer over deze naamswijziging.

NVO Verzekeringen

Advies geven, dat klinkt duidelijk, maar wat houdt dat precies in voor NVO Verzekeringen? Advies geven betekent voor ons, dat wij je persoonlijk helpen. Wij vergelijken alle verschillende partijen en voorwaarden voor je om zo een passend product te vinden, voor jouw specifieke situatie. We nemen je dus het lastige uitzoekwerk en het begrijpen van het verzekeringsjargon uit handen. Zo sluit je via ons een duidelijk en passend product af, waar je geen omkijken naar hebt! Jesper en Martijn helpen je graag bij de advisering van een verzekering of verzekeringspakket.

Schade

Mocht je schade oplopen, dan staan wij ook voor je klaar om je hierbij te helpen en begeleiden. Yvonne Lamping en Cees Besters zijn onze schadebehandelaars en kunt u bereiken via 078 673 7650 of info@demanadvies.nl. Wil je alvast meer informatie over wat te doen bij schade, scroll naar beneden voor ons schade stappenplan.

Onze verzekeringen

Er zijn heel veel verzekeringen.
En eigenlijk kan je voor elke verzekering bij ons terecht. 

Tarieven

De tarieven zijn bij ons onderverdeeld in twee categorieën: de algemene verzekeringen en de complexe producten. Voor de schadeverzekeringen wordt er gewerkt op provisiebasis, bij complexe producten worden advieskosten gerekend. Hieronder vind je een overzicht van onze tarieven voor complexe producten.

Complexe producten

Voor complexe producten zoals bijvoorbeeld een levensverzekering, uitvaartverzekering of pensioen werken bij op uurbasis. Wij brengen onze advieskosten dus rechtstreeks bij jou in rekening. Uiteraard stemmen wij dit vooraf met je af. Hieronder vind je een overzicht van onze vaste tarieven.

Advies over

Vast tarief (exclusief btw)*

Opbouw van lijfrente (verzekering of banksparen)

€ 295,-

Uitkeren van lijfrente (verzekering of banksparen)

€ 295,-

Uitvaartverzekering

€   75,-

Overlijdensrisicoverzekering

(los of gekoppeld aan een hypotheek)

€ 295,-

Woonlastenbeschermer

€ 250,-

Onze dienstverlening is vrijgesteld van BTW wanneer de intentie is dat wij voor je bemiddelen. Ook als later in het adviesproces blijkt dat er geen productafname via ons volgt. Als op voorhand duidelijk is dat er geen product via ons wordt afgenomen, brengen wij wel btw in rekening.

Stappenplan schade melden

Wat moet je doen wanneer je schade hebt? In dit stappenplan leggen wij u uit hoe je schade eenvoudig kan melden. Door dit stappenplan te volgen zal jouw schade zo spoedig mogelijk worden afgehandeld.

1.Probeer de schade te beperken

De verzekeringsmaatschappij stelt het verplicht om direct maatregelen te nemen om verdere schade te voorkomen. Probeer bijvoorbeeld bij een gesprongen waterleiding de leiding direct af te sluiten en het overtallig water af te voeren. Voor het maken van noodmaatregelen moet je soms kosten maken. Meld deze kosten altijd bij ons. 

2.Neem foto's van de schade

Neem na het treffen van de meest dringende noodmaatregelen foto’s van de geleden schade. Deze foto’s dienen als bewijsstuk. Je kan er dus beter te veel dan te weinig maken. Breng de schade goed in kaart zodat het duidelijk is wat de schade is. 

3.Noteer datum en tijdstip van de schade

Leg de datum en het tijdstip van de schade zo precies mogelijk vast. De verzekeraar heeft dit bijvoorbeeld nodig bij weerschade. Het KNMI kan dan bevestigen of er op dat moment sprake was van een heftige weersituatie waardoor de schade geleden is.

4.Meld de schade

Meld de schade bij ons. Om de schade te beoordelen laten wij je een schadeformulier invullen. Het formulier kunnen we naar je mailen of je komt langs op kantoor waar we het schadeformulier samen invullen.  Aan de hand van het schadeformulier kunnen wij kijken of de schade gedekt is.

Tip voor specifieke situaties:

Tip voor specifieke situaties:

  • Bij autoschades moet je op locatie de voorkant van het schadeformulier invullen. Thuis vul je de achterkant van het formulier in. Op de achterkant moet je ook een schatting van de schade opgeven. Je kan dit bedrag bij een autogarage laten vaststellen.
  • Als je in een huurwoning woont, meld de schade dan ook bij je verhuurder. De schade aan het pand kan door de verhuurder dan op zijn of haar eigen opstalverzekering worden verhaald. 

5.Schade afhandeling en vaststellen schadebedrag

Nadat de schade bij ons is gemeld, nemen wij contact op met de verzekeraar die de schade zal beoordelen. In sommige gevallen komt er een schade-expert langs. Dit is afhankelijk van de hoogte van het schadebedrag of bij uitzonderlijke schades. De schade-expert komt dan langs om de schade ter plaatse te bekijken en het schadebedrag vast te stellen.

Tips voor specifieke situaties:

  • Wanneer je autoreparateur is aangesloten als autoherstelbedrijf bij jouw verzekeraar hoeft er geen schade-expert langs te komen. Vaak heeft het ook financiële voordelen om je auto te laten repareren bij een aangesloten autoherstelbedrijf. Naast financiële voordelen wordt ook de afhandeling van de schade en de betaling van het schadebedrag door het autoherstelbedrijf en de verzekeraar geregeld.
  • Indien de reparateur niet is aangesloten bij jouw verzekeraar betaal je zelfde factuur en krijg je het schadebedrag van de verzekeraar uitgekeerd.
  • Vaak staat op de groene kaart vermeld welke bedrijven zijn aangesloten bij jouw verzekeraar of waar je dit kunt vinden. Je kan ons ook altijd bellen voor deze informatie.
  • Ben je het niet eens met het vastgestelde schadebedrag, dan heb je het recht om een contra-expert in te schakelen. De contra-expert maakt ook een rapport van de schade en bespreekt dit met de eerste schade-expert. Komen zij er samen niet uit dan wordt een derde expert ingeschakeld. De conclusie van de derde expert is bindend.

Wij verlenen je dus niet alleen van het juiste advies maar helpen je ook bij de afhandeling van de schade. Cees Besters en Yvonne Lamping staan voor u klaar!

Zakelijk

Zakelijk

Verzekeren op zakelijk gebied is een belangrijk onderdeel voor de bedrijfsvoering. Als ondernemer loopt u veel risico’s. Zakelijke verzekeringen zorgen ervoor dat risico’s worden opgevangen. Hiermee wordt de continuïteit van uw onderneming gewaarborgd.

Maak kennis met onze specialisten op het gebied van zakelijk verzekeren: Jochem de Man en Leon de Zwart.